Changjin Gölü'ndeki Savaş: Gişede James Bond ve Marvel'ı yenen Çin filmi
The Battle at Lake Changjin, gösterime girmesinden sadece iki hafta sonra gişede 63 633 milyon hasılat elde etti.
Şu anda dünyanın en büyük filmi, yeni James Bond filmi "Ölmek İçin Zaman Yok" veya Marvel'in "Sheng Chi ve On Yüzük Efsanesi" değil.
Aksine, 1950'lerde Kore Savaşı'na dayanan bir Çin propaganda filmi. Film, Çin birliklerinin zorluklara rağmen ABD güçlerini nasıl yendiğini gösteriyor.
Çin filmi "The Battle at Lake Changjin", gösterime girmesinden sadece iki hafta sonra gişede 633 milyon کروڑ hasılat elde etti. Bu, dünyaca ünlü Sheng Chi ve On Yüzük Efsanesi'nin معروف 402 milyon hasılatından daha fazla. Ve Çin filmi, bu Hollywood filminin yarısında tam da bunu yaptı.
Gelir açısından Çin'deki en büyük film olmaya hazırlanıyor.
Bu, Çin'deki salgından etkilenen film endüstrisi için iyi bir haber çünkü virüsün yayılması nedeniyle sinemalar bazen kapanıyor bazen de yeniden açılıyor.
Bu Çin devleti için daha da iyi bir haber. Uzmanlar, bu filmin propaganda yoluyla kitleleri çekmek için en iyi formülü benimsediğine inanıyor.
Ancak Hollywood için, dünyanın en büyük film endüstrisi o ülkede iyi performans göstermezken, böyle bir yerel filmin Çin'de nasıl bu kadar çok kabul gördüğü konusunda daha fazla zorluk yarattı.
"Bu filmi izlemek bir vatanseverlik meselesidir."
Changjin Gölü'ndeki Savaş, Çin hükümeti tarafından görevlendirildi. Son yıllarda Çin'de reklamlarda gösterilen birkaç milliyetçi filmden biridir.
2017'de Wolf Warrior Two filmi, Çinli bir askerin Afrika'nın savaştan zarar görmüş bir bölgesinde yüzlerce insanı nasıl kurtardığını gösterdi. Sadece bir haftada 1,6 milyar yuan rekor kırdı.
Bir uzmana göre bu filmi izlemek Çin'de vatanseverliğin gereği gibi görünüyor.
Changjin Gölü, Çin'in Kore Savaşı'nda bir dönüm noktası olarak gördüğü soğuk mevsimde büyük bir savaşı tasvir ediyor. Savaş resmen Çin'de "ABD Saldırganlık Savaşı ve Kore Yardımı" olarak adlandırılıyor.
Binlerce genç Çinli asker, ABD kuvvetlerine karşı büyük bir zafer elde etmek için gölde hayatlarını feda etti.
Film Review web sitesi Doben'de filmi beğenen biri, "Askerlerin yaptığı fedakarlıklardan derinden etkilendim" diye yazdı. Hava zordu ama yine de kazandılar. Onlarla çok gurur duyuyorum."
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, film, Washington ve Pekin arasındaki gerilimin arttığı bir dönemde popüler hale geldi.
Güney Kaliforniya Üniversitesi'nde siyaset bilimi profesörü olan Dr. Stanley Rosen, "Açıkçası ABD ile devam eden gerilimlerle ilgili" dedi. Ve bazen dolaylı olarak reklamı yapılıyor. Ama açık."
Filmin başarısının bir başka nedeni de film stüdyosu ile Çinli yetkililer arasındaki işbirliği. Aynı anda kaç film ve ne tür filmlerin gösterilebileceğini de kontrol edebilirler.
Şu anda, Changjan Gölü'ndeki Savaş sinemada çok az rekabetle karşı karşıya. No Time to Die ve Devon gibi büyük Hollywood filmleri Ekim ayı sonunda Çin'de vizyona girecek. Ancak bu filmler dünyanın her yerinde gösteriliyor.
Changjin Gölü'ndeki Savaş'ın üç yönetmeni
Çin'de tatil 1 Ekim'de başladığından bu Çin filminin vizyona girme zamanlaması da hayırlı oldu. Bu yıl Çin Komünist Partisi 100. yılını kutluyor.
Dr. Rosen, "Film izlemek neredeyse bir vatanseverlik meselesi gibi" diyor.
Hollanda'daki Leiden Asya Merkezi'nin yöneticisi Dr. Florian Schneider'e göre, Çin Komünist Partisi üyeleri için böyle bir propaganda filmi izlemek şart.
BBC'ye "(parti) birimlerinin filmi izlemek için toplu olarak etkinlikler düzenlediğini söyledi. 95 milyon kart sahibi üye, gişede açık bir liderlik sağlıyor.
Şimdiye kadar, çevrimiçi incelemelerde film hakkında olumlu yorumlar oldu. Ancak bazılarına göre bu yorumlar tamamen doğru değil, çünkü eleştiri hapisle cezalandırılabilir.
Geçen hafta, eski gazeteci Lu Chengping, bir filmde Çinli askerlere karşı "aşağılayıcı sözler" söylediği için sosyal medyada tutuklandı.
Polis, "ulusal şehitlerin namus ve itibarını zedelemekten" tutuklandıklarını ve davanın soruşturma altında olduğunu söyledi.
Iowa Eyalet Üniversitesi'nde siyaset bilimi uzmanı olan Dr Jonathan Hussein BBC'ye verdiği demeçte, "İnternet'te (Çin'de) milliyetçi duygulara sahip gençlerin sayısı orantısız" dedi.
Ancak bu sesler güçleniyor çünkü devletin meşru eleştirisi kabul edilemez hale geliyor” dedi.
Gişe rekorları kıran propaganda
Buna rağmen, film diğer gişe rekorları kıran filmlerden daha fazla popülerlik kazanıyor.
Dr. Rosen, haberlere göre bu filmin bütçesinin 200 milyon کروڑ olduğunu söylüyor. Prodüksiyon ve özel efektler için iyi yapılmış. Her üç yönetmen de iyi hikaye anlatıcıları ve Çin'de kendi popülerliklerine sahipler.
Hollywood ya da başka herhangi bir yabancı film yapımcısının Çin'de başarılı olması kolay olmadı.
Filmin yönetmenleri Shane Keg, Sui Hark ve Dante Lam önemli film yapımcıları arasında.
Sui özel efektleri ve dövüş sanatları filmleriyle tanınırken, Lim patlayıcı ve aksiyon sahneleriyle tanınıyor. Shen Cheney hayattaki hassas konularda filmler yaptı.
Çin sosyal medya sitesi Weibo'da bir tanesi, "Bunun vatansever bir film olduğunu biliyoruz, ancak izlediğimde ağladım" diye yazdı. Gerçekçi hissettirdi."
hollywood baş ağrıları
Yerli bir Çin filminin başarısı, Çin gibi büyük bir pazarda başarısız olan Hollywood gibi yabancı film yapımcıları için sorunlara neden oluyor.
Çin'de her yıl sadece 34 yabancı filme izin verilen bir yabancı film kotası var.
Ancak bazı dezavantajlar da var, örneğin Hollywood film yapımcıları Çinli bir şirketle film yapıyorsa, kotaya dahil edilmez.
Geçen yılki bir rapora göre, Hollywood film yapımcıları da filmlerini Çin pazarı için sansürliyorlar. Filmde oyuncu seçimi, içerik, diyalog ve hikaye, Pekin'deki sansür kurulunu memnun etmek için sık sık değiştirilir.
Ancak gişede başarı garantisi yoktur. Bazı ortak yapım filmler de başarısız oldu.
Efsane aksiyon filmi Çin Seddi'ni (2016) yapan yönetmen Zhang Yimu ve oyuncu Matt Damon sektörde çok popüler oldu. Ancak filmin "Beyaz Mesih Hikayesi" nedeniyle hem Çin'de hem de ABD'de eleştirilere maruz kaldı.
Bu zorluklara rağmen uzmanlar BBC'ye yabancı film yapımcılarının bu kadar çabuk pes etmeyeceklerini söylediler.
Çin ve Hollywood'un birbirine ihtiyacı olduğunu söylüyor.
Dr. Rosen'e göre Çin, Kodak'tan sonra bir numaralı film pazarı olmak istiyor. Ve Hollywood'un en çok satan filmlerine, özellikle IMAX veya 3D'de seyredilen ve bilet fiyatları daha yüksek olanlara ihtiyacı var. Bu, Kuzey Amerika pazarının önünde kalmalarına yardımcı olacak."
"Çin filmlerinin üretimi gelişiyor, bu da Hollywood'u gereksiz kılabilir. Ancak Hollywood, Çin'in yapamayacağı veya yapmayacağı küresel ölçekte hikayeler anlatıyor.
0 Comments