Oyuncular Microsoft'un Activision Anlaşmasını Korumalı İyimserlikle Karşılıyor


 Drew Bienusa, Activision Blizzard tarafından dağıtılan ilk bireysel nişancı oyunu olan Call of Duty'yi oynamaya başladığında, hemen sarsıldı.  Gelişmiş bir sembole sahip olmanın ne kadar canlı olduğuna değer verdi ve oyun, arkadaşları arasında en iyi seçimdi.

 Bay Bienusa, 2016 yılında Twitch sahnesinde Call of Duty oynarken kendisini canlı yayınlamaya başlamasına şaşırmıştı.  Kendisine Frozone oyuncu adını verdi ve 114.000 Twitch destekçisi topladı.  Ocak ayında, e-spor organizasyonu XSET için uzman bir Call of Duty: Warzone oyuncusu oldu.

 Her halükarda, o zamana kadar Bay Bienusa'nın Call of Duty hakkındaki düşünceleri değişmişti.  Oyundaki hatalar gerçekten uzun bir süre düzeltilmedi, dedi.  Activision'ın ciddi oyuncularla takası düştü.  Ayrıca, zararlı çalışma ortamı kültürünü ortaya çıkaran kuruluşa karşı devam eden uygunsuz davranış davasıyla da devre dışı bırakıldı.

 Bu nedenle Salı günü, 26 yaşındaki Bay Bienusa, Microsoft'un Activision'ı neredeyse 70 milyar dolara satın almayı planladığı haberiyle uyandığında iyimserdi.  "Yeni gözler, yeni bireyler, yeni mal sahipleri, yeni yönetim - bu olumlu bir gelişme" dedi.  "Neredeyse bozulmayacak bir yer."

 Bay Bienusa, 175 milyar dolarlık oyun endüstrisindeki herhangi bir noktada en büyük pazarlık konusunda bilinçli idealizm ileten sayısız oyuncudan biriydi.  Kontrolörler tarafından desteklendiğinde Activision'ın güvence altına alınması, Call of Duty, World of Warcraft, Crash Bandicoot ve Overwatch dahil olmak üzere iyi bilinen oyunlardan oluşan bir kitaplık ile Microsoft'un video oyun tutkusunu desteklemeye yardımcı olacaktır.  Microsoft da benzer şekilde düzenlemeyi, meta veri deposunun son teknoloji bilgisayarlı evrenini keşfetmesine yardımcı olacak bir düzenleme olarak konumlandırdı.

 Ancak nihayetinde, düzenlemenin refahı, oyuncular tarafından nasıl elde edildiğine bağlı olacaktır.  Her şey düşünüldüğünde, çok sayıda oyuncu, internet oyunlarının doğası için satın almaların ne anlama gelebileceği konusunda dikkatli olduklarını bildirdi.  Örneğin 2014 yılında Microsoft'un Minecraft yapımcısını satın aldığı noktada bazı oyuncular endişeliydi.

 Bu sefer, dünya çapında 400 milyondan fazla oyuncuya sahip olan Activision'ın son zamanlarda merkez müşterileri ile sendeleyen miktarı nedeniyle, yanıt daha kesin oldu.  Röportajlarda oyuncular, Microsoft'u Activision Blizzard için potansiyel bir cankurtaran dubası ve yeni bireyleri oyuna getirmek için hoş bir fırsat olarak gördüklerini söylediler.

 Activision'ın CEO'su Bobby Kotick, işçilere gönderdiği bir e-postada, anlaşmanın arkasındaki motivasyonun Activision'ın oyunlarını ve organizasyon kültürünü güçlendirmeye devam etmek olduğunu söyledi.  Activision daha fazla açıklama yapmaktan kaçındı.  Microsoft, girdi taleplerine hemen yanıt vermedi.

 Activision'ın oyuncularla olan düşüşü, son birkaç yılda ortaya çıktı.  Birçoğu, Activision'ın mühendislere bir fırsat vermek yerine düzenli isabetler iletmek için 2008'de bir araya geldiği Blizzard gibi belirli bölümlere aşırı baskı uyguladığından endişelenerek bir süredir dağıtımcıyla ilgilendiklerini söyledi.  dikkate değer oyunlar yapmak.  Daha sonra, bu noktada, geçen yıl, Activision bir Kaliforniya ticari kuruluşu tarafından getirilen çalışma ortamı taciziyle ilgili bir iddiaya dahil oldu ve liderliğiyle ilgili sorunları gündeme getirdi.

 Activision'ın oyunlarının bir kısmıyla birlikte tarihi de aynı şekilde daha lekeli hale geldi.  Kasım ayında, yeni Diablo ve Overwatch formlarını erteledi.  O ay, yakın zamanda teslim edilen Call of Duty: Vanguard genellikle yorucu ve teklemelerle dolu olarak değerlendirildi.

 Bir bilgisayar oyunu dekorasyonu ve Gamertag Radio'da ortak olan Parris Lilly, Microsoft'un Activision'ı satın alma düzenlemesinin yalnızca Microsoft'un oyun üyeliği yönetimi ile videosu Xbox Game Pass'e yardımcı olmayacağını, buna ek olarak Activision tasarımcılarının koşu bandından çıkmasına izin vereceğini söyledi.  Bay Lilly, Microsoft'un satın alımının mühendislerin "bir süre izin almalarının" keyfini çıkarmasını ve böylece bir süre sonra oyunları sürekli yenilemek yerine daha fazla geliştirmelerini sağlayabileceğini söyledi.

 Satın almanın Activision'ın çalışma ortamı sorunlarını Bay Kotick yönetiminde düzeltmek için harika bir şans olabileceğini de sözlerine ekledi.  Bay Kotick, anlaşma kapandıktan sonra CEO olarak kalacağını varsayarak bir toplantıda konuşmayı reddetti.  Düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olan kişiler, varsayımın aşağı ineceği, ancak bir uyarı işine geçebileceğini söyledi.

 Birkaç oyuncu, düzenlemenin ayrıca, Overwatch ve Call of Duty: Warzone gibi Activision oyunlarına bağlı olan e-spor olarak bilinen ciddi video oyunu derneklerini değiştirebileceğini söyledi.  Bu tür dernekler, birçok oyuncunun gözünde Activision'ın yönetimi altında acı çekti.  Microsoft, ciddi bir şekilde oynanan aşağı Halo ile olumlu bir sonuç gördü.

 Çok sayıda oyuncu ayrıca, Microsoft'un düzenlemeyi meta veri tabanındaki dengesini güçlendirmek için bir yöntem olarak ana hatlarıyla belirtmesini önemsemek için enerji toplayamayacaklarını söyledi.  Düzenlemenin Activision'ın oyunlarını ve çalışma ortamını hemen daha da geliştirebileceğini söylediler.

 Bay Bienusa, "Doğrusunu söylemek gerekirse, meta evren ve tüm bunlar hakkında pek bir şey bilmiyorum," dedi.

 Kaliforniya, San Jose'den 28 yaşındaki Chris Nobriga, kardeşinin oyununun avantajını ateşlediğini izlemenin ardından, son on yıl boyunca internet tabanlı bir taklit oyunu olan World of Warcraft'ı oynamak için kuzeyde 11.000 saat geçirdiğini söyledi.  .

 Her ne olursa olsun, oynamaya devam etmesine rağmen, tanınmış mühendislerin Activision'dan ayrılması ve organizasyonun oyun içi çerçeveleri yeniden kullanması nedeniyle uzun vadede oyuna bakış açısının değiştiğini söyledi.

 Bay Nobriga, örgütün "fışkırdığını" söyledi.  "Herhangi bir durumda Bobby Kotick'i veya uygunsuz davranışı tartışmıyorsak, hatta katıksız devam eden etkileşimi tartışmıyorsak, World of Warcraft'taki bireyler gerçekten sıkılıyor."

 Kendisinin ve diğer oyuncuların temkinli olduklarını ancak Microsoft'un güvenliğinin bir etkisi olabileceğinden emin olduklarını söyledi.  Bay Nobriga, "Muhtemelen organizasyonu tersine çevirebilirler" ve "kuruluşun işleyişindeki hedefleri yeniden düşünebilirler" dedi.

 28 yaşındaki başka bir oyuncu Jared Neelley, Microsoft oyunla ilgili bir düzenlemenin dezavantajıyla karşılaştı.  Eylül 2016'da, Microsoft web tabanlı Mixer özelliğini satın aldıktan bir ay sonra, Call of Duty: Black Ops 3'ü yayınlamak için onunla birlikte gitti.

 Başından beri, "biri seni kurtarmak için yaklaşıyor" gibi görünüyordu.  Ancak Microsoft, Bay Neelley'nin 440.000 hayranla sahnede en çok takip edilen dördüncü dekorasyona dönüşmesinin ardından 2020'de Mixer'ı kapattı.  JaredFPS oyuncu adını kullanarak, şu anda Twitch'te 63.000 destekçiye Call of Duty: Warzone yayınlıyor.

 Her şey düşünüldüğünde, Microsoft'un oyunlarda nasıl galip geleceğini bildiğini hissettiğinden Activision pazarlığı konusunda kendinden emin olduğunu söyledi, Activision'ın inisiyatifiyle kargaşada yoktu.

 Bay Neelley, "Şu anda kimse bir ayrım görmeyecek," dedi ve Microsoft liderlerinin kuruluşta değişiklik yapma fırsatına yatırım yapacağını söyledi.  "Uzun mesafe, organizasyon ve bölge için 

 

 

 

 

 

 

 

 ideal olduğunu düşünüyorum.